سایت به گونه ای طراحی شده که تمام روال کار خریدخدمات از قرارداد موسسه با اداره کل، توزیع ساعت در سطح استان،منطقه و مدرسه، ثبت نام و قرارداد همکاران و محاسبه و پرداخت حقوق توسط سیستم انجام شود. به عبارتی سامانه ی طراحی شده در واقع تجمیعی از سیستم های برنامه ریزی، ابلاغ، پرسنلی و حقوق هست.
سامانه دارای چند دسته امکانات هست.
امکانات سیستمی
مدیر سیستم امکان سفارشی سازی همه لیست های انتخابی، منوها و گزینه های منو و تعریف نقش ها و تعیین دقیق اختیارات و کنترل دسترسی را دارد. مدیر سایت می تواند تنظیمات حقوق و دستمزد را برای هر سال انجام داده و عناوین شغلی و مفاد تعهدات کارفرما و کارمند را برای هر عنوان شغلی جداگانه تعیین کند.
مدیر سامانه دارای گزینه های زیر است:
-
مدیریت لیست های انتخابی و گزینه های هر کدام مثل جنسیت ها، وضعیت ها، انواع و ...
-
مدیریت نقش ها و تعیین اختیارات هر نقش
-
مدیریت منوها ، گزینه های هر منو و مجوزهای دسترسی به هر کدام
-
مدیریت انواع قراردادها و تعیین مفاد هر قرارداد
-
مدیریت کدهای پرداخت حقوق و مزایا و کسورات فیش حقوقی
-
انجام تنظیمات حقوقی برای هر سال بصورت مجزا شامل حقوق بر پایه سنوات، مزایای حق اولاد و مسکن و خواروبار و تنظیمات مالیات و بیمه
-
مدیریت دسته بندی مشاغل و عناوین شغلی و تعیین مفاد قرارداد برای هر عنوان شغلی
امکانات راهبری
در قسمت راهبری مدیر سامانه می تواند کارهای زیر را انجام دهد:
-
تنظیم مشخصات سامانه از جمله عنوان، معرفی، آدرس و تلفن ، کلمات کلیدی و شرح کامل عملکرد سامانه
-
تعیین سقف ساعت موسسات آموزشی برای هر سال
-
بارگذاری اطلاعات پرسنل و قراردادها برای هر موسسه. مدیر هر موسسه هم امکان بارگذاری اطلاعات برای موسسه خود را دارد.
-
مدیریت کاربران که شامل کارفرمایان استان، مناطق و آموزشگاه ها و مدیر و کاربران موسسات آموزشی است.
-
مدیریت موسسات . هر کدام از موسسات آموزشی می توانند در یک استان فعالیت داشته و مدیریت و پنل جداگانه ای داشته باشند.
-
مدیریت سال های مالی. هر سال مالی شامل چند دوره مالی است.
-
مدیریت دوره ها، هر ماه از سال یک دوره بحساب آمده و دارای لیست حقوقی و محاسبات مربوط به خود است.
-
گزارش تجمیعی پیامک ها، هر کدام از موسسات می توانند با فعال کردن امکان ارسال پیامک اطلاع رسانی در مواقع مختلف، پرسنل خود را در جریان وقایع قراردهند. در این بخش گزارش آماری به تفکیک هر موسسه و هر موضوع نشان داده شده و برای محاسبه هزینه موسسات کاربرد دارد.
-
گزارش پیامک ها که برای مدیر موسسه فعال است و می تواند زیر پیامک های ارسالی به پرسنل خود را مشاهده کند.
-
گزارش وقایع . هر فعالیتی که منجر به تغییر اطلاعات شود ثبت شده و مدیر هر موسسه می تواند فعالیت های کاربران و پرسنل زیر مجموعه خود را مشاهده کند. همچنین مدیر سامانه نظارت کلی بر فعالیت همه کاربران از جمله مدیران موسسان و کارفرمایان دارد.
-
مدیریت رسانه ها برای بارگذاری تصاویر و فایل ها و استفاده از آنها در بخش های مختلف سایت از جمله اخبار استفاده می شود.
-
مدیریت اخبار و اطلاعیه ها که توسط مدیر سامانه برای اطلاع رسانی و درج اخبار معمولا مرتبط با تغییرات سامانه استفاده می شود.
کارکنان و قراردادها
مدیر بخش کارکنان و قراردادها، امکانات زیر برای مدیر موسسه قرار گرفته است که البته کارفرمایان هم گزینه هایی از آن را مطابق با استان، منطقه یا واحد آموزشی خود در اختیار خواهند داشت:
-
مشاهده آمار کارکنان که توسط مدیران موسسه و کارفرمایان مورد استفاده قرار می گیرد و تعداد پرسنل را به تفکیک موسسه، منطقه و موسسه-منطقه نمایش می دهد.
-
مدیریت کارکنان شامل اضافه ، حذف یا ویرایش مشخصات کارکنان . هر موسسه یا کارفرما در محدوده تحت اختیار خود قادر به مشاهده یا تغییر اطلاعات هستند. در این قسمت کارفرمایان فقط قادر به مشاهده مشخصات کارکنان بوده و امکان تغییر نخواهند داشت.
-
مدیریت قراردادها ، هر قرارداد مشخصات از کارمند که در حقوق آن موثر است و نیز اطلاعات محل خدمت آنها را دارا بوده و در هنگام شروع به کار و یا حادث شدن وقایعی مثل افزایش پایه سنوات، تولد فرزند ، افزایش حداقل دستمزد ها و غیره صادر شده حقوق ماهیانه فرد بر اساس پارامتر
-
های حقوقی تعیین شده در قرارداد تعیین می شود. در این قسمت امکان مشاهده قراردادها ، ویرایش یا حذف یا چاپ قرارداد به همراه مفاد آن فراهم شده است. هر کدام از کاربران فقط به قراردادهای افراد تحت مدیریت خود دسترسی دارند.
-
مدیریت پیام ها و مدارک : هر کدام از کارکنان می توانند به مدیر موسسه پیام ارسال کرده و مدارک خود را ضمیمه آن کنند. مدیر سامانه امکان بررسی پیام ها و مشاهده مدارک و درج پاسخ برای آن را دارد. در صورت فعال کردن گزینه پیامک توسط مدیر موسسه، هنگام ارسال پیام یا پاسخ دادن آن توسط مدیر ، به افراد پیامک ارسال شده و فرد از وضعیت پیام مطلع می گردد.
-
وضعیت کاری پرسنل - در این قسمت محل کار پرسنل (منطقه و واحد آموزشی) نشان داده شده و امکان چاپ گزارش به تفکیک هر واحد آموزشی فراهم شده است.
-
صدور قرارداد گروهی : در مواقعی به شروع سال جدید و تغییر حداقل دستمزد نیاز است تا برای همه کارکنان قراردادهای جدیدی صادر شود. با اجرای گزینه صدور گروهی قراردادها و تعیین تاریخ پایان قرارداد قبلی، تاریخ شروع و پایان قرارداد جدید، برای کارکنان موسسه قراردادهای جدید صادر می شود.
پنل منطقه
مشاهده اطلاعات و امار هر منطقه و توزیع ساعات بین مدارس
پنل مدرسه
مدیر مدرسه امور مربوط به پرسنل اموزشگاه را بررسی نموده و ساعات کارکرد هر پرسنل را ثبت و تایید می نماید. به طوری که نباید از سقف ساعت تخصیصی به آموزشگاه بیشتر باشد و همچنین کاربر منطقه هم ضمن بررسی و تایید ساعات آموزشگاه نباید از سقف منطقه بیشتر شود و....
پنل مدیر موسسه
انجام کلیه امور مربوط به پرسنل قراردادی توسط موسسه انجام می شود شامل مشخصات پرسنل، صدور قراردادها بصورت تکی یا گروهی، تولید لیست حقوق ماهیانه و صدور گزارشات مختلف مالی، حقوقی، بانک ، بیمه، مالیات و غیره و نیز دریافت اطلاعات در قالب فایل اکسل. لیست های حقوقی بصورت خودکار با لحاظ کردن آخرین تغییرات حقوق و دستمزد و محاسبات دقیق ریالی انجام شده و امکان ویرایش اقلام آیتم های فیش حقوقی وجود دارد. بعلاوه امکان ثبت وام ها و کسر اقساط ماهیانه از فیش حقوقی قرارداده شده است.
پنل پرسنل
هر کدام از پرسنل قرارداد خدمات آموزشی با ورود به سامانه امکان نمایش اطلاعات فردی ، قراردادها، فیش های حقوقی ماهیانه را دارند و می توانند مشخصات خود و پیش نویس قراردادهای خود را مشاهده کرده و تغییر دهند تا پس از تائید مدیر موسسه اعمال شود. همچنین امکان ارسال درخواست و ضمیمه کردن مستندات با درخواست را دارند.